Narrowcasting

Digital signage

Narrowcasting is het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen, op een specifieke plaats en op specifieke momenten. De bedoeling is dat de content zo veel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger. Narrow-casting gaat over schermen die opduiken in (semi)-openbare ruimtes als winkels, cafés, trams en straten. Gaat het er bij broadcasting om vanuit een zender een groot aantal ontvangers tegelijkertijd met een generieke boodschap te bereiken, bij narrowcasting draait het er om de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep over te brengen. Deze vorm van communicatie vindt men vooral in de retail, maar ook in de horeca, bij evenementen, banken en productiebedrijven. Narrowcasting werkt met audiovisuele displays (lcd, led of plasmaschermen) en op maat gesneden en steeds geactualiseerde content. Actualiseren gebeurt centraal door middel van breedband internetverbindingen.

Mogelijkheden

De mogelijkheden van narrowcasting zijn erg groot. Zo kunnen er voorgeprogrammeerde presentaties worden gedraaid, kan er live tv worden uitgezonden, maar kunnen de presentaties ook aan databases worden gekoppeld zodat direct de laatste informatie, bijvoorbeeld aandelen of vertrektijden van vliegtuigen, wordt uitgezonden.

Voordelen

Juiste reclame op het juiste moment, op de juiste plaats aan de juiste consument tonen. Betere service t.o.v. de consument Interactieve acties Verhogen van de reclame-inkomsten Goedkoop verkoopstimulerend communicatiemiddel Stimuleer klanten m.b.v. instore communication nog meer tot impulsaankopen Content is makkelijk te bewerken Geen database kennis vereist Te koppelen aan voorraadsystemen, zodat u nooit een product aanbiedt wat niet meer op voorraad is. Geen “Nee” verkopen meer! Biedt producten aan op door u aangegeven tijdstippen, in een filiaal of meerdere tegelijk. Alles is mogelijk.

Voor prijzen neem contact met ons op.